Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy

6 października 2014 roku ruszyła kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy. Jej celem było nagłośnienie problemu przemocy wobec dzieci oraz zmiana postaw społecznych, a tym samym obniżenie poziomu agresji i aprobaty dla stosowania przemocy wobec dzieci.

Z badania Bicie dzieci po polsku… czyli postawy społeczne wobec przemocy w wychowaniu wynika, że Polacy nie widzą nic złego w fizycznym karceniu dzieci. Aprobatę takiego wychowywania deklaruje 61% polskiego społeczeństwa, a prawie 33% dorosłych uważa, że bicie jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Badania pokazują także, że zaledwie jedna trzecia Polaków wie o istnieniu w Polsce zakazu kar cielesnych w wychowaniu (badanie TNS OBOP z 2014 roku na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka).

Utrzymujący się wysoki poziom akceptacji przemocy w wychowaniu skłonił Rzecznika Praw Dziecka do przygotowania kolejnej kampanii społecznej – Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy. Zaprosił do współpracy reżysera Jana Komasę oraz aktora Jerzego Radziwiłowicza. Za kamerą stanął Michał Englert. Kampania ma rozprawić się z mitem bicia dzieci jako skutecznej metody wychowawczej.

Materiały do pobrania: