Skip to:

6 października br. podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak wraz z przedstawicielami Agencji Upside i Havas Media – odebrał brązową statuetkę w konkursie Effie Awards 2014 za kampanię "Reaguj. Masz prawo".

Wyróżnienie w tegorocznej edycji jednego z najważniejszych konkursów w branży komunikacji marketingowej na świecie to kolejna nagroda po tym, jak kampania „Reaguj. Masz prawo” została doceniona w oficjalnym raporcie Global Initiative to End All Corporal Punishment of Children, powstałym na podstawie ogólnoświatowego badania nt. przemocy wobec dzieci, które przeprowadził Sekretarz Generalny ONZ. Nasz kraj wymieniony jest w raporcie jako przykład dobrej praktyki - obok Szwecji, Austrii, Niemiec, Finlandii, Holandii - za wprowadzenie w 2010 roku całkowitego zakazu bicia dzieci.

Zainicjowana przez Rzecznika Praw Dziecka w 2013 roku kampania społeczna „Reaguj. Masz prawo” ma na celu zmianę biernych postaw wobec aktów krzywdzenia dzieci, a także zmniejszenie społecznego przyzwolenia na stosowanie przemocy.

Effie to jedyny na świecie równie prestiżowy konkurs marketingowy, zorganizowany po raz pierwszy w 1968 roku w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Idea konkursu dopuszcza tylko te projekty, w których wszystkie kluczowe narzędzia marketingu oraz współpraca pomiędzy agencją reklamową a klientem osiągają najlepszą efektywność komunikacyjną i wysokie wyniki biznesowe. Do tegorocznej edycji Effie Awards reklamodawcy zgłosili 170 kampanii w 19 kategoriach.