Skip to:

O sytuacji dzieci rozwodzących się rodziców i kampanii "Jestem mamy i taty" rozmawiali 14 marca 2014 roku w audycji "Wieczorne Polaków rozmowy" Radia dla Ciebie psycholog Aleksandra Piotrowska i Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak. – W ferworze walki dorośli często zapominają o tym, co najważniejsze i najcenniejsze. Bardzo często cierpią na tym dzieci, bo są przedmiotem rozgrywek między rodzicami. Kampania ma pokazać podmiotowość dziecięcą, problem rozstania rodziców z perspektywy dziecka. Tu nie trzeba zmiany przepisów, rewolucji prawnej, tutaj potrzeba rewolucji mentalnej – mówił Rzecznik.

Kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty”, która ma zwrócić uwagę społeczeństwa na problem wikłania dziecka w sprawy rozwodowe rodziców oraz stawiania go w sytuacji konfliktu lojalnościowego wobec nich, wystartowała w marcu i potrwa do końca czerwca. Promują ją spoty radiowe, telewizyjne, kinowe, a także działania w prasie i Internecie.

Audycja "Wieczorne Polaków rozmowy" w RDC