SpynkaMobile – innowacyjna przestrzeń wspierająca rozwój dzieci

Spynka Mobile. Pawilon z wejściem i tarasem

10 lipca br. w Warszawie odbyła się uroczysta prezentacja SpynkiMobile czyli innowacyjnej przestrzeni wspierającej rozwój dzieci – rozwiązania przygotowanego przez Fundację Rozwoju Dzieci przy współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Warszawskiego i ekspertami pracowni projektowej StudioMLA. W uroczystości uczestniczył Adam Chmura, zastępca Rzeczniczki Praw Dziecka.

W wydarzeniu wzięli także udział: Aleksandra Gajewska, Wiceministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Wioletta Krzyżanowska, Mazowiecka Kurator Oświaty, Kataryna Baranecka, Konsul Ukrainy w Polsce, prof. Rafał Godoń, Dziekan Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz przedstawiciele międzynarodowych i polskich organizacji humanitarnych.

Program Spynka – wsparcie dla dzieci uchodźczych z Ukrainy w Polsce

W trakcie uroczystości Fundacja Rozwoju Dzieci przekazała prototypowy pawilon SpynkaMobile przedstawicielom władz miasta Irpień,  jednego z miast w Ukrainie, gdzie istnieje ogromna potrzeba zapewnienia dziennej opieki zwłaszcza najmłodszym dzieciom.

Podziękowania od Zastępcy RPD

Zastępca RPD podziękował przedstawicielom Fundacji Rozwoju Dzieci za to nowatorskie działanie, jak również za cały program Spynka, którym w Polsce, w wielu ośrodkach miejskich, objął ponad 10 000 dzieci z Ukrainy w wieku do 6 lat, zapewniając im dzienną opiekę w czasie, kiedy ich rodzice poszukiwali pracy, mieszkania, załatwiali formalności urzędowe itp.

SpynkaMobile – mobilna przestrzeń zgodna z Trauma-Informed Design

SpynkaMobile to łatwy w transporcie pawilon, który powstał w zgodzie z wytycznymi Trauma-Informed Design (projektowanie uwzględniające traumę) m.in. dla dzieci, które ucierpiały w wyniku kryzysów humanitarnych. To przestrzeń sprzyjająca bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu, która nie tylko minimalizuje ryzyko ponownej traumy, lecz także wspiera w procesie zdrowienia oraz wzmacnia, zapewniając komfort emocjonalny.

Pawilon można przetransportować jedną ciężarówką, umieszczając go tam, gdzie wczesna edukacja i opieka nad najmłodszymi dziećmi jest najbardziej potrzebna, a w przypadku zmiany potrzeb lub okoliczności przewożony jest w nowe miejsce.