O wsparciu dla poradni psychologiczno-pedagogicznych

Omówieniu informacji Ministra Edukacji Narodowej na temat rozwoju poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego poświęcone było posiedzenie sejmowej komisji edukacji i nauki. Rzeczniczkę Praw Dziecka reprezentowała Weronika Snoch z Zespołu Zdrowia i Spraw Socjalnych Biura RPD.

Podczas posiedzenia 21 lutego Izabela Ziętka, podsekretarz stanu w resorcie edukacji poinformowała o realizowanych przez MEN projektach, m.in. we współpracy ze Szkołą Główną Handlową, Centrum Informatycznym Edukacji, czy Instytutem Badań Edukacyjnych.

Działania te mają na celu zróżnicowanie wsparcia w oparciu o rzeczywiste potrzeby uczniów.

Wiceministra podkreśliła także działania na rzecz zwiększenia dostępności nauczycieli specjalistów, w tym wprowadzenie standardów zatrudnienia w przedszkolach i szkołach oraz wsparcie kształcenia na studiach podyplomowych. Łączna liczba etatów nauczycieli specjalistów wzrosła z 21 923,67 etatów w roku szkolnym 2021/2022 do 53 229,89 etatów w roku szkolnym 2024/2025.