SOS
Strefa dziecka
Strefa dorosłego
O rzeczniczce
Aktualności
Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci, a jednocześnie nie zrazić go i nie spowodować, że będzie unikać kontaktów z innymi użytkownikami internetu? Rola rodziców, nauczycieli i wychowawców jest trudna, ale też potrzebna do tego, by dzieci potrafiły korzystać z pozytywnych wartości niesionych przez internet i skutecznie unikały zagrożeń. Tego dotyczył pierwszy webinar z cyklu organizowanego przez Rzeczniczkę Praw Dziecka.
Webinar „Kto jest po drugiej stronie? Czyli jak możemy zadbać o bezpieczne relacje dzieci w internecie” był relacjonowany we wtorek 6 lutego na profilach Moniki Horna-Cieślak Rzeczniczki Praw Dziecka w serwisach społecznościowych.
Relacja wideo z webinaru dostępna jest na FB RPD Monika Horna-Cieślak
W spotkaniu oprócz Rzeczniczki udział wzięli Katarzyna Hernandez – dyrektorka Zespołu Edukacji Cyfrowej i Bezpieczeństwa w Sieci w Biurze Rzeczniczki Praw Dziecka i Łukasz Wojtasik – koordynator programu Dziecko w Sieci w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Prowadzący dyskusję eksperci koncentrowali się na roli mediów społecznościowych w życiu młodych ludzi i związanych z nimi zagrożeniach. Mówili również o tym, jak na przestrzeni lat zmieniły się wytyczne dotyczące zapobiegania niebezpiecznym kontaktom dziecka w sieci i jak rodzice i opiekunowie mogą aktywnie angażować się w życie online swoich dzieci, promując odpowiedzialne i świadome korzystanie z internetu.
– Pierwszy webinar z cyklu spotkań za nami. Dziękuję Łukaszowi Wojtasikowi i Katarzynie Hernandez za poprowadzenie spotkania. Dziękuję również wszystkim obecnym za to, że razem mogliśmy świętować Dzień Bezpiecznego Internetu. To wyjątkowe wydarzenie, które ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych – podsumowała wydarzenia Monika Horna-Cieślak. I zaprosiła na kolejne spotkania internetowe skierowane do rodziców, opiekunów, nauczycieli, profesjonalistów oraz wszystkich tych, którzy troszczą się o dobro dzieci.