Okrągły stół „Edukacja ery cyfrowej w Polsce”

Kilka osób przy wspólnym stole

O uczniach ery cyfrowej dyskutowano w gronie ekspertów w siedzibie Centralnego Dom Technologii CDT. W spotkaniu, zorganizowanym przez Związek Cyfrowa Polska, udział wzięła Katarzyna Hernandez, dyrektorka Zespołu edukacji Cyfrowej i Bezpieczeństwa w Sieci w BRPD.

Spotkanie, które odbyło się 12 maja było kontynuacją dyskusji o edukacji w kontekście cyfrowym, zapoczątkowaną na szczycie CEE hashtag#Edu Digital Summit.

Dyskusja dotyczyła globalnych trendów w cyfrowej edukacji, ich znaczenia w Polsce oraz problemów krajowego systemu edukacji. W kolejnych częściach rozmawiano też o budowie kompleksowych programów nauczania w zakresie kompetencji cyfrowych, rozwoju nauczycieli i efektywnym wdrażaniu technologii w szkołach. A także o tym, jak cyfrowa transformacja edukacji może się nam wszystkim opłacić, zarówno w kontekście kapitału ludzkiego, jak i w ujęciu biznesowym.

Ekspertka BRPD podkreślała, że nabycie cyfrowych kompetencji jest konieczne, aby móc dzisiaj w pełni uczestniczyć w życiu społecznym i gospodarczym.

Wśród dyskutantów znaleźli się najlepsi w swoich dziedzinach eksperci edukacyjni, przedstawiciele branży cyfrowej oraz administracji państwowej i lokalnej. Między innymi: Piotr Adamczewski (dyrektor Sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 w Aleksandrowie Łódzkim), Tomasz Gajderowicz (Educational Research Institute), Kinga Gajewska (posłanka, wiceprzewodnicząca Sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży), Katarzyna Hernandez (dyrektorka Zespołu Edukacji Cyfrowej i Bezpieczeństwa w Sieci, Biuro RPD), Katarzyna Pienkowska (Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), Marlena Plebańska (Fundacja Steam Polska) oraz Anna Rywczyńska (dział Profilaktyki Cyberzagrożeń w NASK). Rozmowę moderował Michal Kanownik, prezes Cyfrowej Polski.