O wsparciu dla uczniów z ADHD, ADD, Zespołem Tourette’a

Co zrobić, by uczniom w szkole było łatwiej rozmawiali z Izabelą Ziętką, wiceministrą w resorcie edukacji Adam Chmura, zastępca RPD, Jan Gawroński, społeczny zastępca RPD i Łukasz Korzeniowski z Zespołu Edukacji i Wychowania BRPD.

26 sierpnia podczas długiej i merytorycznej rozmowy Jan Gawroński poruszył kwestie dotyczące trudnej sytuacji uczniów z ADHD, ADD, Zespołem Tourette’a i FASD w zakresie braku możliwości prawnych dotyczących orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego. Wspomniał także o konieczności zniesienia punktowej oceny z zachowania i zastąpienia jej oceną opisową w klasach IV-VIII szkoły podstawowej. 

– Podobnie patrzymy na problemy osób neuroróżnorodnych w polskich szkołach – zapewniała Izabela Ziętka, wiceministra w MEN. I przypomniała, że Ministerstwo Edukacji Narodowej pracuje nad wdrożeniem w szkołach oceny funkcjonalnej, do której narzędzia nauczyciele specjaliści otrzymają jeszcze w tym roku szkolnym. – Nie rewolucja, a ewolucja przyczyni się do wsparcia całej szkolnej społeczności – podkreślała.

Jednym z kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2024/2025, wskazała ministra, będzie wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. A także rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii oraz wrażliwości na potrzeby innych, podnoszenie jakości edukacji włączającej.

– To z tego dokumentu wynikają zadania nie tylko dla szkół, ale także dla organów nadzoru pedagogicznego, placówek doskonalenia nauczycieli oraz placówek publicznych na najbliższy rok szkolny – mówiła Izabela Ziętka.