Przestrzeń bezpieczna i empatyczna. To możliwe

uczący się studenci

Jan Gawroński, społeczny zastępca Rzeczniczki Praw Dziecka pomagał studentom Uniwersytetu Jagiellońskiego wypracować plan tworzenia empatycznych i bezpiecznych sensorycznie przestrzeni, wolnych od silnych bodźców i zrównoważonych akustycznie.

Spotkanie 7 listopada odbyło się z inicjatywy Spektruj. Założenia do planu tworzenia bezpiecznych sensorycznie przestrzeni na Uniwersytecie Jagiellońskim oparto na prawach człowieka oraz prawach dziecka mających wkład w tworzenie kultury pracy i nauki wolnej od przemocy, dyskryminacji osób neuroróżnorodnych. Zastępca RPD podzielił się doświadczeniem w temacie szeroko rozumianej dostępności dla osób neuroróżnorodnych oraz trudnej sytuacji uczniów i uczennic z ADHD, ADD i Zespołem Tourette’a w systemie edukacji.

Wydarzenie odbyło się z udziałem prof. Małgorzata Michel, pracowniczki Centrum Dostępności UJ.

Dziękuję prof. Małgorzacie Michel, która przewodniczy również Zespołowi ds. Etyki Badań Społecznych z Udziałem Dzieci w Biurze RPD. Razem możemy góry przenosić. Ale też działać merytorycznie, konkretnie i z dużą wrażliwością na potrzeby każdego człowieka bez wyjątku – podkreślał podczas spotkania Jan Gawroński.

W spotkaniu udział wzięli również m.in.: Alicja Bazan z inicjatywy Kobieta z ADHD, Katarzyna Sterecka z Projektu Psyche oraz pracownicy Centrum Dostępności Uniwersytetu Jagiellońskiego.