SOS
Strefa dziecka
Strefa dorosłego
O rzeczniczce
Aktualności
Rzecznik Praw Dziecka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Rzecznik Praw Dziecka.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z wyłączeniem:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Zespół koordynujący w Biurze Rzecznika Praw Dziecka:
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Wejście do Biura znajduje się od strony ul. Chocimskiej, bezpośrednio z poziomu chodnika położonego wzdłuż budynku i drogi dojazdowej.
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnych miejskich parkingach na okolicznych ulicach. Nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostęp do budynku nie wymaga pochylni czy specjalnych platform dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście bez progów architektonicznych znajduje się z boku budynku, za bramą wjazdową. Wejście prowadzi przez przedsionek. Pomoc w dostępie do budynku czy w przejeździe przez przedsionek zapewni pracownik ochrony lub wskazany pracownik Biura Rzecznika Praw Dziecka. Brama wjazdowa otwierana jest przez pracownika ochrony na prośbę osób odwiedzających.
Wejście prowadzi do recepcji, a goście są odprowadzani na miejsce spotkania przez pracowników, jeśli zachodzi taka potrzeba. Obsługa interesantów odbywa się na parterze budynku w recepcji, sali konferencyjnej lub pokoju spotkań.
Na parterze znajduje się również toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Winda dowozi gości na wszystkie kondygnacje. Drzwi i korytarze umożliwiają poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami. Na korytarzach nie ma progów i stopni.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
Pracownicy ochrony posługują się językiem polskim. Istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza (w tym języka migowego) po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby.
Kontakt telefoniczny: (22) 583 66 00, e-mail: rpd@brpd.gov.pl lub poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej brpd.gov.pl.