SOS
Strefa dziecka
Strefa dorosłego
O rzeczniczce
Aktualności
Druga odsłona akcji Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka i młodych artystów #zostajewdomu trwa. Już 30 kwietnia ogłoszenie zwycięzców wyjątkowego konkursu dla dzieci i młodzieży. Termin nadsyłania prac minął.
– Na 10 zwycięzców czekają wspaniałe nagrody. Głośniki bezprzewodowe lub czytniki e-book, szybkoschnące ręczniki sportowe i płyty młodych gwiazd – wyjaśnia Rzecznik Praw Dziecka.
Aby wziąć udział w konkursie, wystarczyło wykonać dowolną techniką pracę plastyczną na temat: “Jak rozumiem prawa dziecka”. Zdjęcia prac plastycznych oraz zdjęcie zgody rodzica lub opiekuna na udział w konkursie – Załącznik nr 1 do Regulaminu_zgoda1 – trzeba było wysłać na adres e-mail konkurs@brpd.gov.pl do 20 kwietnia 2020 r. włącznie. Wyniki zostaną ogłoszone 30 kwietnia na profilu PopSztos na Instagramie i na stronie Rzecznika Praw Dziecka.
Regulamin konkursu Jak rozumiem prawa dziecka organizowanego w dniach 08-30.04.2020.
Relacje live, rozmowy na żywo z fanami, koncerty z domów gwiazd, wspólne śpiewanie i nauka angielskich piosenek, interaktywne lekcje tańca, a do tego niespodzianki, quizy i konkursy… Teraz trwa druga odsłona akcji Rzecznika Praw Dziecka Mikołaja Pawlaka i młodych artystów #zostajewdomu. Ale również jej pierwsza część codziennie o godz. 15 przyciągała prawdziwe tłumy na profil PopSztos na Instagramie. Dodatkowo na kanale PopSztos na Youtube niemal codziennie pojawiały się specjalne koncerty, nagrywane w domach przez młode gwiazdy. Tak zaśpiewała Roxi Węgiel:
Oglądaj niesamowite koncerty z domów gwiazd.
Viki Gabor, Roksana Węgiel, 4Dreamers, AniKa Dąbrowska, Alicja Szemplińska, Adam Kubera, Carla Fernandes, Marcelina Szlachic, Zuza Jabłońska, Marta Gałuszewska – wszyscy oni śpiewali i tańczyli dla swoich fanów. A słynna tancerka i prezenterka Ida Nowakowska pomagała młodym internautom oraz uczniowi specjalnemu, czyli Rzecznikowi Praw Dziecka nauczyć się kroków tanecznych, by wspólnie z gwiazdami mogli tańczyć ich największe hity.
Niezwykła formuła akcji sprawiła, że stała się ona bardzo popularna wśród internautów: tysiące młodych fanów podczas spotkań na żywo z gwiazdami, dziesiątki tysięcy odtworzeń koncertów domowych w kilka dni od ich zamieszczenia w internecie, w sumie 650 tysięcy wyświetleń.
Akcja #zostajewdomu pierwotnie miała potrwać od 26 marca do 4 kwietnia, ale z uwagi na popularność została przedłużona. Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak wraz z młodymi gwiazdami Universal Music Polska zorganizowali ją, by zachęcić dzieci i młodzież do pozostania w domu podczas wymuszonej przez epidemię kwarantanny, a przy okazji pokazać im, że ich idole robią to samo, a kwarantanna nie oznacza nudy i bezczynności. Rzecznik przybliża także uczestnikom instytucję i działalność Rzecznika Praw Dziecka, bo wielu młodych ludzi nie wie, gdzie mogą się zwrócić, gdy mają jakiś problem.