SOS
Strefa dziecka
Strefa dorosłego
O rzeczniczce
Aktualności
Rzecznik Praw Dziecka, Prezydent Torunia i Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu rozpoczęli wspólną kampanię społeczną promującą Dziecięcy Telefon Zaufania 800 12 12 12. Po mieście będzie jeździł specjalnie oklejony autobus z informacją o telefonie i czacie internetowym. To kolejny etap ogólnopolskiej kampanii wspierającej pomoc psychologiczną i prawną dla dzieci i młodzieży, którą zainicjował rzecznik Mikołaj Pawlak.
Autobus w Toruniu to kolejny pojazd komunikacji miejskiej, na którym znalazły się informacje o darmowym całodobowym Dziecięcym Telefonie Zaufania 800 12 12 12. We Wrocławiu od roku jeździ specjalnie oklejony tramwaj, a planowane są podobne akcje jeszcze w kilku innych miastach Polski.
Równolegle w serwisach społecznościowych oraz w Telewizji Polskiej i telewizji Polsat emitowany jest spot promujący telefon zaufania.
Wszystkie te wydarzenia są elementem zainicjowanej przez Rzecznika Praw Dziecka kampanii promującej psychologiczne wsparcie dla dzieci i młodzieży, którego udzielają specjaliści dyżurujący pod całodobowym telefonem 800 12 12 12 oraz na specjalnym czacie internetowym czat.brpd.gov.pl. Także w języku ukraińskim i rosyjskim.
– Pandemia, wojna, kryzys, brak stabilizacji i obawy o przyszłość to czynniki, które budzą wielki niepokój u każdego z nas. Niestety, nie omija to naszych dzieci, które nie zawsze sobie z tym radzą. Dlatego tak niezwykle ważna jest dzisiaj pomoc psychologiczna dla najmłodszych. Często wystarczy zwykła, anonimowa rozmowa ze specjalistą, telefoniczna czy na czacie. W tak rozpędzonym, chaotycznym świecie nie mamy czasu albo po prostu zapominamy o rozmawianiu z naszymi bliskimi, nie słuchamy naszych dzieci – podkreśla Mikołaj Pawlak.– Niemal każde dziecko ma telefon, ale nie zawsze ma obok siebie osoby, z którymi chciałoby porozmawiać o swoich problemach. Dlatego Dziecięcy Telefon Zaufania jest tak cenną inicjatywą, umożliwia bowiem szybki i bezpośredni kontakt ze specjalistami, którzy wysłuchają, wesprą, ale i zorganizują pomoc. Co ważne, jest to kontakt bezpłatny, siedem dni w tygodniu przez całą dobę – zaznacza Prezydent Torunia Michał Zaleski.
– Pandemia, wojna, kryzys, brak stabilizacji i obawy o przyszłość to czynniki, które budzą wielki niepokój u każdego z nas. Niestety, nie omija to naszych dzieci, które nie zawsze sobie z tym radzą. Dlatego tak niezwykle ważna jest dzisiaj pomoc psychologiczna dla najmłodszych. Często wystarczy zwykła, anonimowa rozmowa ze specjalistą, telefoniczna czy na czacie. W tak rozpędzonym, chaotycznym świecie nie mamy czasu albo po prostu zapominamy o rozmawianiu z naszymi bliskimi, nie słuchamy naszych dzieci – podkreśla Mikołaj Pawlak.
– Niemal każde dziecko ma telefon, ale nie zawsze ma obok siebie osoby, z którymi chciałoby porozmawiać o swoich problemach. Dlatego Dziecięcy Telefon Zaufania jest tak cenną inicjatywą, umożliwia bowiem szybki i bezpośredni kontakt ze specjalistami, którzy wysłuchają, wesprą, ale i zorganizują pomoc. Co ważne, jest to kontakt bezpłatny, siedem dni w tygodniu przez całą dobę – zaznacza Prezydent Torunia Michał Zaleski.
Społeczna kampania – promująca Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12 oraz specjalny czat internetowy czat.brpd.gov.pl – ma pomóc w dotarciu z informacją o takiej pomocy do dzieci i młodzieży w całej Polsce. Udaje się to zwłaszcza dzięki wsparciu ogólnopolskich telewizji – TVP i Polsat.
– Chciałbym serdecznie podziękować Telewizji Polskiej i Polsatowi za emisje spotu promującego Dziecięcy Telefon Zaufania. Razem pomagamy tysiącom potrzebujących, to spełnienie naszego obowiązku. Z żalem dodam, że trzecia ogólnopolska telewizja – TVN – nie odpowiedziała ani razu na moje prośby o pomoc w informowaniu dzieci i młodzieży, gdzie mogą uzyskać natychmiastowe wsparcie psychologiczne. Wielka szkoda, że widzowie TVN nie mają takiej informacji, a telewizja, która tak często i głośno informuje o problemach psychicznych najmłodszych, nie chce im pomóc – podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak.
W Dziecięcym Telefonie Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12 oraz na czacie internetowym czat.brpd.gov.pl przez całą dobę, codziennie, przez cały rok, dyżurują eksperci, którzy udzielają pomocy dzieciom i młodzieży. Także w języku ukraińskim i rosyjskim. Telefon i czat są darmowe. Do czatu nie trzeba ściągać żadnych aplikacji i nie trzeba się logować. Pod numer interwencyjny mogą też dzwonić osoby dorosłe, aby zgłosić problemy dzieci.