SOS
Strefa dziecka
Strefa dorosłego
O rzeczniczce
Aktualności
Z inicjatywy uczniów łódzkiego liceum już po raz drugi odbyła się Konferencja 2.1. Jej celem jest aktywizacja młodzieży tak, by była ambitnym i świadomym kreatorem rzeczywistości. Gościem wydarzenia była Rzeczniczka Praw Dziecka.
Wydarzenie, które miało miejsce 18 września, zostało zorganizowane przez uczniów XXI Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Prusa w Łodzi wraz z Fundacją Kolorowo. Konferencja 2.1 z udziałem zaproszonych gości oraz młodzieży licealnej łódzkich szkół średnich była drugą edycją zeszłorocznego cyklu spotkań, podczas których zaproszenie do dyskusji przyjął m.in. Adam Bodnar, Minister Sprawiedliwości.
– Główny cel, jaki nam przyświeca, to aktywizacja społeczna młodzieży, pragnącej być ambitnymi i świadomymi obserwatorami oraz kreatorami naszej rzeczywistości. Zastające ją gwałtowne przemiany technologiczne oraz społeczno-informacyjne rzucają nowe, cywilizacyjne wyzwania, z którymi w przyszłości będą musieli się mierzyć po wielokroć więcej, czego zaczątków współcześnie doświadczamy – mówili o wydarzeniu młodzi organizatorzy.
Monika Horna-Cieślak, Rzeczniczka Praw Dziecka była gościem panelu, podczas którego omawiano kwestie dotyczące demokratycznych mechanizmów, roli społeczeństwa w podejmowaniu decyzji publicznych oraz sposobów mobilizacji młodych osób do udziału w różnorodnych inicjatywach społecznych. Analizowano też narzędzia i metody wspierające partycypację społeczną, jak platformy internetowe, konsultacje społeczne czy edukacja obywatelska.
Rzeczniczka najpierw odpowiedziała na pytania młodych prowadzących, następnie – na pytania z sali. – Partycypacja młodych osób to temat niezmiernie mi bliski. Nic o Was bez Was – powtarzała Monika Horna-Cieślak zwracając uwagę, jak ważną sprawą jest wymiana sądów i opinii, także w kontekście międzypokoleniowej perspektywy i wypracowywania wspólnego stanowiska w ważnych kwestia życia społecznego.
Fundacja Kolorowo, współorganizator wydarzenia podkreśla z kolei, że jej misją jest poprawa świata globalnego oraz pojedynczej jednostki poprzez prowadzenie działań pobudzających kreatywność w różnych obszarach życia. A celem – rozwój i podejmowanie działań w zakresie propagowania edukacji i aktywnych postaw społecznych.