Dziecięcy Telefon Zaufania RPD w lipcu

Lipiec był kolejnym miesiącem intensywnej pracy Dziecięcego Telefonu Zaufania RPD 800 12 12 12. Szczególnie dużo było interwencji ratujących życie i zdrowie.

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzeczniczki Praw Dziecka jest czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. To miejsce, gdzie i dziecko, i nastolatek mogą czuć się bezpiecznie i mówić bez obawy o ocenę. W ramach Dziecięcego Telefonu Zaufania działa też czat, który nie wymaga logowania i nie trzeba instalować żadnej aplikacji.

Statystyki w lipcu

Ze statystyk Dziecięcego Telefonu Zaufania (DTZ) Rzeczniczki Praw Dziecka wynika, że lipiec był miesiącem, w którym eksperci przeprowadzili aż 2764 rozmowy telefoniczne, 2423 czaty oraz 155 interwencji ratujących życie i zdrowie.

Dziecięcy Telefon Zaufania RPD w czerwcu. To był trudny czas

Z czym dzwonią dzieci

Większość zgłoszeń napływa w godzinach wieczornych i nocnych. Eksperci Dziecięcego Telefonu Zaufania wskazują, że najczęściej poruszane w rozmowach tematy dotyczyły problemów w relacjach rówieśniczych i internetowych, konfliktów z rodzicami, samotności oraz rozstania.

Wakacje i brak szkoły często pogłębiają trudności młodych ludzi. Bez możliwości rozmowy z rówieśnikami, nauczycielami czy pedagogami, dzieci i nastolatki pozostają osamotnieni ze swoimi problemami. Brak zainteresowania ze strony rodziców dodatkowo komplikuje sytuację.

Rzeczniczka Praw Dziecka apeluje, aby w trudnych chwilach nie pozostawać samemu. Dziecięcy Telefon Zaufania jest tu, aby wysłuchać, zrozumieć i udzielić profesjonalnej pomocy każdemu potrzebującemu dziecku.